25. november 2012

DIY: Hæklede håndledsvarmere /// Crochet Wrist Warmers

Godt nok er det ganske simpelt at kreere disse håndledsvarmere, så man behøver næsten ikke at have nogen opskrift. I tilfælde af at der alligevel skulle være nogen, der synes sådan en opskrift kunne være anvendelig, så har jeg lige "strikket" en sammen, så I andre også kan få muligheden for at lave nogle håndledsvarmere ligesom mine. 

NB! 

Opskriften er kun til privat brug. Du har hverken lov til at sælge den eller de ting, du laver ud fra opskriften.

Hvad skal du bruge?

  • 1-2 nøgler garn
  • Hæklenål nr. 5

Hvordan gør du?

Allerførst skal du gøre op med dig selv, hvor lange dine håndledsvarmere skal være. Skal de være korte, eller skal de gå et godt stykke ud på fingrene og op ad armen? Dernæst slår du det antal luftmasker op, som passer til den længde, som dine håndedsvarmere skal have. De hækles på den lange led, og derfor er det vigtigt, at du på forhånd har besluttet, hvor lange de skal være. Mine håndledsvarmere måler cirka 16,5 cm, men jeg har også en lille hånd.

Selve håndledsvarmeren:

1. række: Hækl en fastmaske i hver luftmaske.
2. række: Hækl en fastmaske i bagerste maskeled i hver fastmaske.
3. række til slut: Hækl fastmasker i bagerste maskeled ind til det hæklede stykke går hele vejen rundt om hånd og håndled og har den bredde, som passer til din hånd.

Håndledsvarmerne lukkes ved at hækle siderne sammen med retten vendt mod hinanden. Husk at lave en åbning til din tommelfinger!

Kant:

Jeg valgte at hækle en lille muslingekant på mine håndledsvarmere, men det kan selvfølgelig undlades, hvis du hellere vil have dem helt enkle.

God fornøjelse med arbejdet!

Hvis du hækler nogle håndledsvarmere efter denne opskrift, så send mig endelig et link.

Jeg vil mægtig gerne se andre versioner af dem.

...

These wrist warmers are so easy to make that they do not really need a pattern. In case, anyone would like a pattern after all I have now written one down so all of you can make wrist warmers just like mine.

NB! 

This pattern is only for private use. You are not allowed to sell it or the things you make from this pattern.

What do you need?

  • 1-2 balls of yarn
  • Crochet hook no. 5

What to do?

First of all, you have to decide how long you want your wrist warmers to be. Do you want them short or long? Afterwards, you start making chain stitches. You make as many chain stitches so that they have the length you want your wrist warmers to be. The wrist warmers are being crocheted lengthwise so it is very important that you know from the beginning how long you want them to be. My own wrist warmers are around 16,5 centimetres long, but I have a small hand. 

What to do next?

1st row: Make a single crochet (US)/double crochet (UK) in every chain stitch. 
2nd row: Make a single crochet (US)/double crochet (UK) in the back loop of the stitch of every single crochet (US)/double crochet (UK).
3rd row until the end: Make a single crochet (US)/double crochet (UK) in the back loop of every stitch until the wristwarmers have the width you want.

You finish off the wrist warmers by joining the two sides together, which you do by crocheting on the reverse side. Make sure to make a hole for your thumb! 

Edging:

I have made an edging on my wrist warmers, but if you want yours to be more simple you can just leave it out.

Have a great time making these wrist warmers!

If you do make some, please be sure to send me a link. 

I would love to see other versions of the wrist warmers.

4 kommentarer:

  1. Hvor er de fine ;-)
    Jeg kan rigtig godt lide mønstret :-)

    SvarSlet
  2. Tak!
    Jeg er også selv ret begejstret for mønsteret. :-)

    SvarSlet
  3. Hvor er de bare fine(:

    Du er velkommen til at kigge forbi min blog og min give away, hvor man kan vinde et 3D ugle i puslespil(:

    http://dyreglad-pige.blogspot.dk/2012/11/give-away-nr-16.html

    SvarSlet

Jeg sætter stor pris på din kommentar.
Det er prikken over i'et.
Tusind tak!

...

I really appreciate your comment.
It is the icing on the cake.
Thank you so much!