18. nov. 2012

Hvordan holder du dig varm?



 









Selvom jeg inderst inde foretrækker lys og varmt solskin, så er der alligevel noget helt unikt ved den kolde og mørke årstid. Så snart det er for koldt til bare ben, får jeg altid en stor og pludselig glæde ved uld og vamsede trøjer. Jeg er meget kuldskær (har en teori om at det kommer efter jeg flyttede fra Italien), og måske netop derfor elsker jeg alt med uld (og afskyr akryl). I noget tid har jeg arbejdet på at hækle mig et stort, varmt og blødt halsrør/hætte. Måske husker du mit sneak peek, hvor jeg faktisk løftede sløret for projektet? 

I al fald er det nu færdigt, og jeg er ovenud tilfreds. Det så i første omgang dog ikke ud til at skulle gå sådan, for jeg løb selvfølgelig tør for det lækre koksgrå garn indeholdende merinould og kashmere. Og jeg havde købt det i en helt anden by, så jeg havde ikke mulighed for at købe mere af det. Øv! Så derfor måtte jeg finde på en 'plan b'. Jeg købte noget "erstatningsgarn" i en lidt lysere grå farve og fortsatte projektet. Og det er blevet helt fint alligevel, synes jeg. 

Halsrøret er så langt, at det både kan bruges som en hætte og varme hoved og ører (som det kan ses på de to første billeder), men det kan også trækkes ned og bruges som et stort og kraftigt halstørklæde (som det kan ses på det sidste billede).

Hvordan holder du dig varm, når kulden trænger sig på? Er du også kuldskær?


...
 


Even though, deep down I prefer light and warm sunshine I must admit that there is something unique about the cold and dark time of year. As soon as it is too cold with naked legs I get a great and sudden joy of wool and warm sweaters. I am extremely sensitive to cold (I have a theory of it starting after I moved away from Italy) and maybe that is why I love everything wool (and loathe acrylic). For some time, I have been working on a crochet scarf/cowl for myself. Perhaps you remember the sneak peek where I did reveal some of it? 

Anyway, now the project is finished and I am very happy with the result. At first, it did not look like it would turn out well, though, because I ran out of yarn. And I had bought it in another town, so I did not have the possibility of buying more of it. Urrgh! That was why I had to come up with a 'plan b'. I bought some replacement yarn in another grey scale and continued the project. And I think it has turned out quite alright. 

The scarf is just long enough to be used as a cowl to warm head and ears (as seen on the two first pictures), but it can also be used as a big thick scarf (as seen on the last picture).

How do you keep yourself warm when it is cold outside? Are you sensitive to cold too?





10 kommentarer:

  1. Det ser super dejligt ud, Emilie, så skønt langt, så det bliver siddende på hovedet .og ikke glider ned! --Jeg er også en rigtig kuldskær "dame" og elsker at have noget på mit hoved ,- og på ørerne :-) -de fleste huer glider altid op over mine ....
    Desværre er jeg også overfølson,i den grad, over for uld produkter,- men kashmere er jo altid skønt.
    Er du vokset op i Italien Emilie?
    Hav en dejlig ny uge, og besøg.
    Knus,Dorthe

    SvarSlet
  2. Det er da blevet super fedt. Ser dejligt ud at gå med :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak. :-)
      Det er virkelig også dejligt at have på. Det luner vildt godt.

      Slet
  3. Yep - jeg super fryser altid :) Dette her ville være perfekt til at holde vinterkulden væk:)
    God weekend,
    Ax

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er helt perfekt.
      Tak - og god uge til dig. :-)

      Slet
  4. Øj, det er MEGA fint! Kan godt forstå, at du er glad for det :) Kh, M

    SvarSlet
  5. Det er utrolig flot! Jeg ved ikke om det er kutyme på blogs at spørge om en opskrift? Jeg har prøvet google lidt, men jeg kan ikke finde nogen opskrift/halsrør som dit. Og jeg kunne utrolig godt tænke mig at lave en der ligner din :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak for de pæne ord.
      Man må gerne spørge på opskrift. :-)
      Jeg har faktisk ikke fulgt slet nogen opskrift, men blot hæklet ud fra hovedet, men hvis jeg lige gennemgår hæklearbejdet, kan jeg muligvis godt nedfælde en opskrift på det, for det var ret simpelt at hækle.

      Slet

Jeg sætter stor pris på din kommentar.
Det er prikken over i'et.
Tusind tak!

...

I really appreciate your comment.
It is the icing on the cake.
Thank you so much!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...