2. dec. 2012

Mestrer du både pinde og nåle?













Et nyt projekt er påbegyndt.
Denne gang er jeg vendt tilbage til strikkepindene.
Det er meget vigtigt for mig, at jeg også får holdt mit strikkeri ved lige, så jeg ikke kun hækler. Jeg skulle jo nødigt glemme, hvordan man strikker. Det var trods alt det, jeg startede med at gøre i. Dette projekt er forholdsvist simpelt og tager vist ikke så lang tid at strikke. Heldigvis! For jeg har efterhånden meget brug for det, som dette strikketøj skal munde ud i.

Kan du også både strikke og hækle?

Jeg har haft meget svært ved at gengive garnets farve på fotografierne. Desværre! Farven er en flot grøn-blå nuance. Sådan lidt mørk i det. Forhåbentlig kan jeg gengive farven bedre, når jeg viser det færdige projekt frem for jer...

Lidt lækkert up-coming musik: Mister & Mississppi "Northern Sky".

Rigtig glædelig 2. december til jer alle!

...

A new project has begun.
This time, I have returned to knitting.
It is very important for me to keep knitting so I do not only crochet. It would be a shame if I forget how to knit. After all, that was what I started doing. This project is not too difficult and do not take that long time to knit. Luckily! Because I really need this thing that I am working on.

Are you also able to both knit and crochet?

I have had big problems with representing the colours on the pictures. Unfortunately! The colour is a very beautiful green-blue-ish colour. A bit dark. Hopefully, I will be able to represent the colour when I show you the finished knit work...

Some lovely up-coming music: Mister & Mississippi "Northern Sky".

I wish you all a very nice 2nd of December!




11 kommentarer:

  1. Jeg kan både hækle og strikke. :) jeg startede også med at strikke, men lige i øjeblikket hækler jeg mest.. Det er også det jeg er bedst til faktisk. :)

    Ha' en dejlig aften. Jeg glæder mig til at se projektet færdigt.

    www.badutspringeren.blogspot.dk

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har i lang tid også hæklet meget mere end strikket, men jeg vil til at sørge for også at strikke en del, så jeg ikke holder helt op med det.

      Også en rigtig god aften til dig! :-)

      Slet
  2. Jeg kan strikke lidt, men ikke hækle desværre:-( Til gengæld laver jeg en masse andet som du er meget velkommen til at se på min blog:-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Du kan stadig nå at lære at hækle.
      Det er slet ikke så svært. :-)

      Slet
  3. Kære Emilie,
    Jo jeg er så gammel at jeg har lært at både strikke og hækle i skolen, --OG jeg har holdt det ved lige, uden nogensinde at have været en "ØRN" til nogen af delene. Jeg kan de mest enkle ting, men skal da læse godt,hvis jeg skal ud i eks.irske snoninger :-)
    Til gengæld er jeg jo meget mere optaget af symaskinen !
    Hvad mon du laver? jeg strikkede engang en rosa bikini ( fik asosiationer,hihi)den var så fin og sød :-)
    Knus,Dorthe

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Dorthe.
      Jeg har faktisk også lært at strikke i folkeskolen. Måske lærer man det stadigvæk den dag i dag? Nu er håndarbejde jo så 'in' for tiden. :-)
      Hehe, nej en bikini bliver det ikke til, men det er noget beklædning, og noget som passer mere til årstiden... :-)

      Slet
  4. Hvor er det en lækker farve!
    Hm...jeg hækler næsten aldrig mere, men strikker en masse. Har dog stadig en drøm om at hækle stooort tæppe af bedstemorfirkanter. I en ganske tynd garn. På hæklenål 2,5. Haha. Gad vide om jeg nogensinde gør det...
    :-) Ihvertfald dejligt strikketøj du har der. Og superfed halsedisse-rør du havde hæklet :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak for komplimenterne.
      Og drømmene er der ingen, der kan tage fra os. Måske du stadig når at få hæklet dit bedstemorfirkant-tæppe. :-)

      Slet
  5. the color on this yarn is gorgeous.

    SvarSlet
  6. Jeg kan kun strikke 'frem og tilbage', så det kommer man ikke langt med. Og hækle kan jeg også, men igen kun lidt. Kan hækle oldemorfirkanter og sådan, men kan ikke følge opskrifter.
    Det er ellers så fint, så gad godt, at jeg var lidt bedre og mere velholden når det kom til håndarbejde.

    - Kit

    SvarSlet

Jeg sætter stor pris på din kommentar.
Det er prikken over i'et.
Tusind tak!

...

I really appreciate your comment.
It is the icing on the cake.
Thank you so much!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...